Usta yönetmenin son filmi “Megalopolis” zorlu bir gösterim savaşıyla karşı karşıya kaldı.
Francis Ford Coppola, kendi finansmanıyla çektiği destansı “Megalopolis” filmi için dağıtımcı bulmakta zorlanıyor.
THR’deki yeni bir makale, yüksek profilli ancak büyük oranda gizli tutulan filmin neden bir dağıtım anlaşmasını güvence altına alma konusunda sorunlar yaşadığını ortaya koyuyor ve görünüşe göre bu tamamen filmin kendisi ve pazarlanabilirliği ile ilgili.
Adam Driver, Nathalie Emmanuel, Forest Whitaker gibi isimlerin rol aldığı 135 dakikalık film, bir metropolün kazara yıkılmasının ardından yeniden inşasını konu alıyor. Yeniden inşa sürecinde biri idealist, biri pragmatik iki rakip vizyon yarışıyor ve çatışıyor.
Hikaye, Romalı senatör Lucius Sergius Catilina ile acımasız ve ölümcül bir komploya bulaşan Marcus Tullius Cicero arasındaki tarihi komplodan ilham alıyor ve film setinde çekilen fotoğraflara göre, saç kesimlerinden kıyafetlere ve mimariye kadar bir sürü antik Roma ikonografisi var.
“Megalopolis”in ilk gösterimi iki hafta önce yapıldı ve büyük stüdyoların ve yayıncıların çoğu gösterime katıldı. THR kaynaklarının belirttiğine göre Coppola büyük bir pazarlama hamlesi istiyor ve filmi pazarlamak için “büyük bir tanıtım ve reklam harcaması taahhüt etmekten” mutlu olan bir stüdyoyla “çok hızlı bir anlaşma yapacağını varsaydığını” söylüyordu.
Ancak Universal halihazırda “ihaleden çekildi” ve bir kaynağın söylediği gibi diğerler stüdyolar da bu teklife atlamaya pek istekli değiller: “Herhangi bir distribütörün nakit para yatırıp hem tanıtımı hem de dağıtım ücretini telafi etmek için ilk sırada kalacağına inanmakta zorlanıyorum.”
Kaynaklar, eğer Coppola filmi pazarlamak için büyük harcamalar yapmaya istekli olsaydı, o zaman “ilgili çok daha fazla taraf olurdu” diye ekliyorlar. THR, IMAX’in dağıtıma çıkması durumunda filme muhtemelen bir miktar destek vereceğini ancak “filmin çok daha ticari olmasını beklediklerini” ekliyor.
Katılan bir stüdyo başkanının filmi, bir yayın hizmetinde kendine yer bulabilecek “bir tür bağımsız deney” olarak adlandırdığı bildirildi. Bir diğeri şöyle diyor: “Sallanıyor mu, dolaşıyor mu, her yere mi gidiyor? Evet. Ama gerçekten yaratıcı ve zamanımız hakkında bir şeyler söylüyor.”
Stüdyoların dağıtım için “Megalopolis”i alma konusundaki isteksizliği, Hollywood’daki daha büyük bir sorunun, ticari açıdan güvenli olmayan projeleri dağıtma konusundaki isteksizliğin bir örneği olarak karşımıza çıkıyor.
Gösterimdeki özel bir şirket kurucusu filmi “çok beğendiğini” belirterek şunları söylüyor: “Ticariyi nasıl tanımlıyorsunuz? Blade Runner gibi bir filme bakıyorsunuz ve açılış hafta sonuna göre çok daha ticari hale geldi.” Gerçekten de Ridley Scott’ın “Blade Runner”ı gişede pek başarılı olmasa da sevilen ve beğenilen bir bilim kurgu filmi oldu.
Yine de bu özel şirket, bir sonraki “Blade Runner” olsa bile “Megalopolis”i seçmeyecek. Yaratıcı film yapımı ve temaların güncelliği, projeyi daha da ilgi çekici kılıyor, ancak ticari açıdan güvensiz olduğu düşünüldüğü için hâlâ reddediliyor.
Stüdyolar, film için 100 milyon dolara yakın bir maliyete sahip olabilecek büyük bir pazarlama kampanyası başlatma ihtimaliyle mücadele ediyor. Bu durumda Coppola’nın filmi seyirciyle buluşturmak için nasıl bir adım atacağı, filmin kendisi gibi, merakla bekleniyor.